Conferència «Ja l'he matat, no et preocupis. La IA com a gir liberal de la responsabilitat», amb Jordi Vallverdú
Dc, 23 d'octubre a Aula A a les 19:00 h.

Com està transformant la Intel·ligència Artificial la noció de responsabilitat en la societat contemporània? A partir de les idees de Hannah Arendt i el cas Eichmann, analitzarem com les empreses que desenvolupen IA sovint desplacen responsabilitats, aprofitant la manca de regulació. També veurem l'impacte de la delegació de responsabilitat en els usuaris d'IA en diversos entorns, com el militar, educatiu, sexe-afectiu i laboral. Amb l'excusa de la multiculturalitat i la complexitat, es genera una ètica líquida que ens paralitza. Aquesta conferència pretén oferir una reflexió profunda i crítica sobre els desafiaments ètics i sociopolítics de la IA, proposant vies per reforçar una responsabilitat més robusta en l'ús i desenvolupament de les noves tecnologies.

Jordi Vallverdú és doctor en Filosofia, Llicenciat en Música i Màster en Ciències, Jordi Vallverdú és investigador ICREA (Causalitat i Deep Learning) i professor a la UAB, especialitzat en aspectes cognitius i epistèmics de la Filosofia de la Computació, Filosofia de les Ciències, Cognició, Ètica i Filosofia de la IA. Ha realitzat estades de recerca a l'Institut de Medicina de Glaxo-Wellcome, J.F.K. School – Harvard University, i Nishidalab –Kyoto University (beca JSPS). Ha publicat més de 150 documents acadèmics i té tres cursos massius a Coursera amb més de 250.000 estudiants. Li agrada pensar, sense fronteres.