Concurs Maria Canals - Jan Jakub Zielinski
Dv, 15 de març a Auditori Viader a les 20:00 h.

Clàssica

La Casa de Cultura acull per desena vegada un concert d’un dels participants en el 69è Concurs Internacional de Música Maria Canals. Al concurs, que actualment està celebrant les proves eliminatòries al Palau de la Música Catalana, hi acudeixen joves talents del piano d’entre divuit i trenta anys procedents de tot el món.  Aquest any hi participen 73 concursants de 32 nacionalitats diferents.

Fundat el 1954 per la pianista i pedagoga Maria Canals i Cendrós, és el concurs musical més antic de l’àmbit espanyol i un dels més antics de la Federació Mundial de Concursos de Música.

L'acte està promogut per la Confraria de Sant Jordi (Reial Estament), entitat que forma part del Patronat d'Honor del Concurs Maria Canals, i que des de fa 10 anys ha potenciat que Girona fos la seu d'un recital ofert a un dels joves pianistes que cada any venen a Catalunya.

Pianista convidat Jan Jakub Zielinski ​(piano)

Jan Jakub Zielinski va néixer el 2001 a Varsòvia. Durant la seva primera infància, es va traslladar amb els seus pares a França on va estudiar piano amb Noel Bianchini i després amb Michel Bourdoncle. Es va graduar a la Universitat de Música Fryderyk Chopin de Varsòvia a la classe Janusz Olejniczak. Actualment està cursant un màster a Bydgoszcz (Polònia) amb la professora Katarzyna Popowa-Zydro.

Jan Jakub és el guanyador del primer premi de la competició juvenil Steinway & Sons 2017 a París. També és el guanyador del primer premi del concurs d'estudiants estrangers a Antonin el juny de 2021. I el 2022 va rebre el cinquè premi al 51è Concurs Nacional de Piano Fryderyk Chopin.

Jan Jakub ha desenvolupat les seves habilitats musicals treballant amb artistes destacats com G. Tacchino, D. Yoffe, P. Badura Skoda, P. Gililov, N. Demidenko, E. Pob.ocka, Ph. Giusiano o B. Goetzke, P.

Ludwig van Beethoven (1770-1827)

Sonata Op. 2 número 3

Serguei Prokòfiev (1891-1953)

Sonata número 3 Op. 28

Isaac Albéniz (1860-1909)

Suite Iberia Volum I

Número 1 Evocación

Número 2 El Puerto

Número 3 El Corpus en Sevilla

Entrada: gratuïta (aforament limitat)

Nota: No es permetrà accedir a la sala un cop començat l’espectacle. Assegureu-vos que el telèfon mòbil o altres aparells electrònics no emetran senyals acústics durant la funció. La Casa de Cultura es reserva el dret de modificar, per necessitats organitzatives, els horaris i els programes anunciats, i d’anul·lar un concert per causes imprevistes.

Només es farà el retorn de l'entrada en cas d'anul·lació o modificació de data per part de la organització.

HO ORGANITZA: Reial Estament de Girona

AMB EL SUPORT DE: Casa de Cultura de la Diputació de Girona