Conferència «Els organoides de cervell: com estudiem el nostre òrgan més únic?», amb Sandra Acosta
Dj, 24 d'octubre a Aula Magna a les 19:30 h.

En el cervell humà resideixen les funcions que determinen la nostra espècie. Per tant, les malalties neurològiques resulten invalidants en molts casos i, a sobre, no disposem d’eïnes fefaents per poder estudiar-les en un context humà. Els organoides de cervell són estructures cel.lulars 3D que podem créixer en una placa de cultiu, i ens permeten estudiar les funcions de les neurones humanes de forma extensiva.

Sandra Acosta és investigadora a l'Institut de Neurociències de la Universitat de Barcelona i a l'Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge (IDIBELL). Doctorada en Biologia, té una llarga trajectòria en els camps dels organoides per a l'anàlisi de malalties del neurodesenvolupament. El seu grup de recerca és multidisciplinari i la seva recerca comprèn tant estratègies experimentals en organoides cerebrals com anàlisis computacionals de dades multiòmiques i de microscòpia utilitzant algoritmes d’intel·ligència artificial propis. Prèviament, durant 10 anys, va ser investigadora postdoctoral a Brussel·les i Chicago. Recentment, s'ha incorporat com a líder de grup al Programa UNICAS de l’Hospital Sant Joan de Déu. Ha desenvolupat una exitosa tecnologia basada en organoides i intel·ligència artificial (organAID) que actualment és una marca registrada i tecnologia protegida. A partir d'aquesta tecnologia registrada, actualment està creant l'empresa spin off per a proves preclíniques de medicaments.