Paper dels canals de membrana en la infertilitat i modificació de proteïnes com a noves teràpies contra el càncer
Dj, 18 d'abril a Aula Magna a les 19:30 h.

Conferència «Afegint una peça al coneixement sobre la infertilitat masculina: el paper dels canals de membrana de l’espermatozoide»

Segons l’OMS, la infertilitat afecta actualment el 15% de la població arreu del món, i un 20-30% dels casos estan causats exclusivament per un factor masculí. És per això que estudiar les molècules clau en la funció de l’espermatozoide, com els canals de membrana, ens permetrà establir una bona base de coneixement per identificar nous biomarcadors d’infertilitat masculina i optimitzar les tècniques de reproducció assistida actuals.

Ponent: Dra. Ariadna Delgado Bermúdez, Grup de recerca TechnoSperm, Departament de Biologia i Institut de Tecnologia Agroalimentària de la Universitat de Girona

Conferència «Modificació de proteïnes humanes com a noves teràpies contra el càncer»

El grup d’Enginyeria de Proteïnes treballa en la creació de proteïnes que puguin servir com a teràpia contra el càncer. En els últims anys ha construït diverses proteïnes genèticament modificades amb l’objectiu d’aconseguir nous fàrmacs antitumorals més eficaços, amb menys efectes secundaris i que no generin resistència al tractament.Ponent: Dra. Jessica Castro. Laboratori d’Enginyeria de Proteïnes, Departament de Biologia, Facultat de Ciències, Universitat de Girona.

​HO ORGANITZA: Departament de Biologia de la UdG