Taula rodona «El testimoni de Joaquim Vallmajó, 30 anys després»
Dj, 09 de maig a Aula A a les 18:00 h.

El 26 d'abril de 1994, ara fa trenta anys, el pare Joaquim Vallmajó, missioner a Ruanda, va ser arrestat per guerrillers tutsis i assassinat poc després, als 53 anys. Vallmajó havia estat a Ruanda 26 anys -entre 1965 i 1969 i del 1972 fins a la seva mort- i es va negar a marxar del país quan va esclatar un  tràgic conflicte que anava més enllà de les suposades diferències ètniques entre hutus i tutsis, principals pobladors del país.

El missioner empordanès s'havia significat pel seu suport als més humils i desposseïts i pel seu treball per millorar les condicions de vida de milers de camperols amenaçats per les dificultats econòmiques i la guerra. Alhora, va denunciar els abusos de poder i les violacions dels drets humans que es van cometre en un conflicte que va provocar centenars de milers de morts i desplaçaments forçosos.

Nascut a Navata l'any 1941, ha estudiar Filosofia i Teologia al Seminari de Girona. El 1965 fou ordenat prevere a Girona i va ser enviat com a missioner a Ruanda per primera vegada. va destacar pel seu treball a favor dels refugiats i desplaçats provocats pels combats entre hutus i tutsis en diferents zones del país.

Fotografia: Ajuntament de Girona. CRDI (Fons Diari de Girona – Pablito, Jr.)

HO ORGANITZA: Justícia i Pau, Comissió Agenda Llatinoamericana i Fòrum Joan Alsina