Conferència «El jardí perdut en la literatura del segle XX», amb Vicenç Villatoro
Dm, 11 de juny a Aula Magna a les 17:00 h.

El periodista i escriptor Vicenç Villatoro parlarà del jardí perdut com a mite central de la literatura europea del segle XX. El jardí dels Finzi Contini, de Girogio Bassani, el jardí dels Cinc Arbres de Salvador Espriu, o els jardins en l'obra de Mercè Rodoreda respondrien a aquesta presència, amb un esquema essencial.

Hi ha un jardí d'infantesa o joventut on ens recordem feliços, abans de la gran tempesta -la guerra, l'Holocaust o la postguerra- que el va destruir, i després, en el jardí desolat, enyorant el jardí perdut i els que hi vivien i ja no hi són, intentem evocar-lo i construir una vida nova.

A més de Bassani, Espriu o Rodoreda, la conferència conté referències a Joan Alcover, Miquel Costa i Llobera, Josep Pla, i Antonio Machado, entre d’altres autors.

HO ORGANITZA: Aules d’Extensió Universitària per a la Gent Gran