Presentació del llibre «Un color per cada amic», de Montserrat Vayreda
Dc, 15 de maig a Aula A a les 19:00 h.

A través de poemes en acròstics, Montserrat Vayreda mostra a Un color per cada amic el seu afecte i estima per la terra, pel paisatge, i la natura. Vayreda va descriure aquest volum que reedita ara Llibres del segle, coincidint amb el cenetnaroi de l'autora, com  «un llibre fidel a la realitat de les coses que ens envolten, filles d’una naturalesa que és l’única que pot salvar-nos de morir asfixiats damunt l’asfalt».

Montserrat Vayreda i Trullol (Lladó, 1924 – Figueres, 2006) va començar a escriure poesia de molt jove, influïda pel seu avi matern, el poeta Sebastià Trullol. El pare li va transmetre l’estimació per la terra i l’entorn natural, i la mare, l’afició per la música. El seu llegat literari és ric i extens. A la presentació de l'Any Vayreda, la directora de la Institució de les Lletres Catalanes (ILC), Izaskun Arretxe, va celebrar poder homenatjar «una dona que no va tenir el ressò ni la rellevància social que mereixia».

Fotografia: Ajuntament de Girona. CRDI (Fons Diari de Girona – Marisa Morillo)