Lectura de poemes en commemoració del centenari de Montserrat Vayreda
Dc, 06 de novembre a Auditori Viader a les 19:00 h.

Diversos rapsodes i actors ens llegiran poemes de la poeta Montserrat Vayreda, en el centenari del seu naixement.

Montserrat Vayreda i Trullol, que va néixer a Lladó (Alt Empordà) el 28 d’agost de 1924, és sobretot coneguda com a poeta, però cal recordar que no només va escriure poesia. Els pobles de l’Alt Empordà, la seva obra magna en prosa, es va publicar en edició de bibliòfil entre 1978 i 1990. Aquesta obra, intensament viscuda, entre crònica periodística —amb crítica constructiva inclosa— i descripció històrica i paisatgística, inclou també un poema original dedicat a cadascun dels pobles. L’obra ha estat reeditada darrerament en quatre volums i torna a ser avui a l’abast del lector.

La poesia vayrediana és rica i variada, essencial i mesurada, lluminosa i reflexiva amb la lògica evolució formal en una obra que es presenta tan dilatada en el temps: el de tota una vida de la dona que, fins als últims moments, va tenir la ploma a la mà, disposada a copsar la poesia de l’instant fugitiu o a reviure els records del passat que “tot s’ho enduu” per transformar-los en matèria poètica.

Les obres de la poeta coincideixen amb l'obra de l'artista Lluís Roura en el marc incomparable de l'Alt Empordà. Ens trobarem a l'auditori de la Casa de Cultura per gaudir de les dues arts i commemorar el centanari del naixement de Vayreda.

HORARI: Dijous 28 de novembre, 19 h

HO ORGANITZA: Casa de Cultura de Girona