Conferència «Pompeu Fabra. Un enginyer al servei de les lletres», amb Assumpta Montellà Carlos
Dm, 19 de novembre a Aula Magna a les 17:00 h.

Pompeu Fabra és el codificador del català modern i per la seva tasca de capdavanter i establidor de la normativa se'l coneix com el «seny ordenador de la llengua» . Enginyer de formació i lingüista de vocació va ser el responsable de les tres obres de referència del català: Les Normes ortogràfiques (primera versió de 1913), la Gramàtica catalana (1918) i el Diccionari General de la llengua catalana (1932).

Assumpta Montellà (Mataró, 1958) és historiadora i escriptora. Autora de l'assaig d’investigació La maternitat d’Elna (Ara Llibres, 2005), ha publicat també  El setè camió (2007), Contrabandistes de la llibertat (2009) i El silenci dels telers (2012). El darrer llibre que ha publicat és la novel·la negra Via morta (Amsterdam, 2023).

Aquesta conferència s'havia programat inicialment per al dia 5 de juliol, però s'ha traslladat de data.

HO ORGANITZA: Aules d'Extensió Universitària per a la Gent Gran