Presentació del llibre «Salvar Catalunya» de Xavier Torrens
Dc, 06 de novembre a Aula A a les 18:30 h.

Salvar Catalunya és el retrat de primera mà de Sílvia Orriols com a dona, mare, líder, batllessa i diputada. La vila de Ripoll, mític bressol de Catalunya, va ser l’origen de l’atemptat gihadista del 17A i ara l’epicentre d’Aliança Catalana.

Salvar Catalunya identifica les emocions de l’orriolisme, presenta les ments pensants dels aliancistes, i n'assenyala els paral·lelismes internacionals: Marine Le Pen, Giorgia Meloni, Geert Wilders, Alice Weidel, Donald Trump, Javier Milei, etc.

Les causes de l’èxit d’Orriols són diverses: la remor de fons sobre la immigració, la islamofòbia, la gestió de l’atemptat terrorista, la frustració pel Procés, l’ascens general del populisme i el lideratge carismàtic. L’ascens del nacionalpopulisme català demanava un reportatge rigorós com el Xavier Torrens.

Xavier Torrens és politòleg, sociòleg i periodista i exerceix de professor de Ciència Política a la Universitat de Barcelona. És col·laborador de televisions, ràdios, diaris i altres mitjans de comunicació.

HO ORGANITZA: Llibreria Empúries