Actualment, el món està vivint una crisi sense precedents, amb gairebé 120 milions de persones desplaçades, l’equivalent a tota la població de França i Espanya, a causa dels conflictes. En aquesta conferència parlarem de que vol dir ser refugiat, dels reptes als que s’enfronten els refugiats i que podem fer per millorar la seva situació. També parlarem de les raons per les quals la xifra de refugiats no deixa d’augmentar i de les perspectives futures.
Montserrat Feixas és actualment professora visitant a la Universitat Eötvös Loránd de Budapest i a la Universitat d'Europa Central de Viena. Entre 2013 i 2021 va ser Directora per Europa Central de l'Alt Comissari de les Nacions Unides per als Refugiats, ACNUR.
Anteriorment va treballar amb l'ACNUR al Sudan, Honduras, Pakistan, Uganda i l'Índia, així com a la seu de l'ACNUR a Ginebra, on va ser responsable de les operacions per a l'Orient Mitjà, Amèrica Central i el Carib.
Montserrat Feixas va treballar també en programes de salut, educació i nutrició del Banc Mundial per a Amèrica Central i amb un Programa de Desenvolupament de les Nacions Unides al Pakistan per al desenvolupament de zones d'acollida de refugiats
COORDINACIÓ: Montserrat Feixas
INSCRIPCIÓ: Gratuïta recomanada
HO ORGANITZA: Casa de Cultura de Girona