Presentació de la biografia de Rafael Sánchez Mazas de Maximiliano Fuentes Codera a càrrec de Xavier Pla, biògraf de Josep Pla; Giaime Pala, historiador i professor de la Universitat de Girona, i el mateix autor, també professor de la Universitat de Girona i director de la càtedra Walter Benjamin, Memòria i Exili..
Fuentes Codera (Buenos Aires, 1976) analitza en aquesta biografia la trajectòria vital, intel·lectual i política a la cruïlla de diversos temps de Rafael Sánchez Mazas, periodista, escriptor, ideòleg i membre fundador de Falange Española. Prenent com a punt de partida el ressorgiment de la seva figura gràcies a la novel·la Soldados de Salamina, de Javier Cercas, el llibre s'articula al voltant de dues dates: el seu naixement, l'any 1894 a Madrid, i la seva execució fallida, el 1939 al santuari del Collell.
Amb accés privilegiat a la seva correspondència privada, així com als seus llibres i articles, Maximiliano Fuentes Codera recorre en aquestes pàgines la tasca de Sánchez Mazas com a periodista en el Marroc del desastre d'Annual i la Itàlia de Mussolini, el seu paper com a articulador dels primers embrions del feixisme espanyol i la seva novel·lesca peripècia durant la Guerra Civil. El recompte de les seves vivències i dels seus propis textos ens permet ser testimonis de la conformació d'un ideari que va marcar la història recent d'Espanya.
Sánchez Mazas. El falangista que nació tres veces ha estat publicat per l'editorial Taurus.
HO ORGANITZA: Llibreria Calmot