Per a Alfred Yaghobzadeh, la vida i el fotoperiodisme són com un jardí: bell i divers, però també ferit per tempestes i espines. La seva trajectòria com a fotògraf comença accidentalment amb la Revolució Islàmica a l’Iran, el seu país natal. Jove armeni-assiri en una societat musulmana, aviat descobreix que no comparteix els valors islamistes dominants, però decideix documentar el moment històric amb una càmera. Amb l’esclat de la guerra entre l’Iran i l’Iraq, es converteix en fotoperiodista d’Associated Press, enfocant-se en el cost humà del conflicte. La seva icònica imatge del nen soldat Hassan “Jangju” simbolitza aquesta mirada empàtica.
L’any 1983, exiliat de l’Iran, comença una extensa carrera internacional cobrint conflictes i esdeveniments històrics: la guerra civil al Líban, la Intifada palestina, la caiguda del mur de Berlín, el conflicte a Txetxènia, la fam a Somàlia, però també concerts, desfilades de moda i esdeveniments religiosos, com el seu llibre Christianity Around the World. Yaghobzadeh mostra tant la violència del món com la seva bellesa.
El seu retorn a l’Iran, després de 23 anys, li permet retratar un país ple de contradiccions. Les seves imatges reflecteixen la repressió i també l’esperança, com les joves del Moviment Verd, amb els dits en V pintats de verd, símbol de resistència i canvi. Els últims anys ha continuat treballant en escenaris clau: l’Afganistan amb el retorn dels talibans, la guerra d’Ucraïna o les milícies femenines kurdes.
Yaghobzadeh destaca per la seva capacitat de mostrar, sense filtres, tant l’horror com la bellesa. No obliga a escollir entre estètica i realitat, ho abraça tot. La seva força rau en la seva visió del món: un espai on conviuen llum i ombra, on, malgrat tot, la vida sempre s’obre pas.
HORARI: De dilluns a divendres d'11 a 20 h i dissabtes d'11 a 18 h (festius tancat)
LLOC: Sales d’exposicions del primer pis
HO ORGANITZA: Casa de Cultura de Girona i Centre de la Imatge -INSPAI- de la Diputació de Girona i Festival Visa pour l'Image de Perpinyà.