Pensament amerindi: comunicació xamànica, pràctiques rituals i construcció del cos en les cultures indígenes de l'Amazònia
Dm, 30 d'abril a Aula B a les 19:00 h.

És possible parlar amb les plantes, els animals i les muntanyes? Per al pensament amerindi no només és possible sinó necessari, ja que la vida interior de l'ànima, que el pensament occidental reserva exclusivament a l'espècie humana, existeix igualment en cada ésser que habita la selva. Les pràctiques lligades a la gestió del territori, el pensament xamanístic, les curacions o els balls rituals són part de la comunicació a través de la qual s'ordenen les relacions entre la multitud d'éssers que coexisteixen en aquest complex ecosistema. Per això, la construcció del cos mitjançant el procés de consubstancialització amb diferents elements del cosmos resulta fonamental per entendre la conformació del món amazònic. En aquesta sessió parlarem amb un indígena tikuna que va rebre les curacions del seu pare, un metge tradicional d'àmplia reputació en la trifrontera amazònica entre el Perú, el Brasil i Colòmbia.

INSCRIPCIÓ: gratuïta (aquí)