"Com ens controla la tecnologia. L'imperi GAFAM vs. BATX" amb Karma Peiró
Dc, 09 d'octubre a Aula A a les 19:00 h.

L'imperi GAFAM (Google, Amazon, Facebook, Apple i Microsoft), sorgit de Silicon Valley, controla les dades personals. Sabem on som, amb qui, a quines hores tenim més activitat i les que descansem. Amb la seva tecnologia ens fan cada dia més addictes, sense exepcions. Aquí no importen ideologia, cultura, edat o país d'origen. Tothom acaba abraçant una tecnologia que ens facilita la vida i ens connecta globalment, però alhora ens converteix en esclaus. En som conscients? A l'altra banda del món, un altre imperi, el BATX (Baidu, Alibaba, Tencent i Xiaomi) s'han erigit per "oferir" el mateix a milions de persones asiàtiques. Són les noves estructures de poder mundial, de colonialisme digital.

Karma Peiró és periodista especialitzada en les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) des de 1995. Col·labora a l'informe europeu Automatitzant la societat d'AlgorithmWatch, per radiografia els algorismes de presa de decisió automàtica i les seves implicacions ètiques. Coordinadora del Diploma d'Especialització Universitària en Periodisme de Dades de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna/URL. Membre del projecte #Cuéntalo, que vol preservar la memòria col·lectiva que es transmet a les xarxes socials i analitzar les dades. Membre del Consell Assessor de Transparència de l'Ajuntament de Barcelona; del Consell Assessor de la Iniciativa Barcelona Open Date; i del Consell per a la Governança de la Informació i els Arxius.

ORGANITZA: Casa de Cultura de Girona

DIRIGEIX: Bel Bosck