Un espia a la butxaca. Ètica, democràcia i noves tecnologies
Dimecres a les 19.00 h _ Inici: 25-09-2019
Casa de Cultura de Girona

Per resumir la història de la humanitat, diu la micropoeta Ajo que primer van ser els esclaus; després, els ciutadans; més tard, els consumidors, i actualment ens trobem en la fase dels usuaris.

Com a usuaris, som uns usuaris mediocres o som usuaris avançats? En ple segle XXI, podem triar no ser usuaris? Som conscients de com allò que fa bullir les nostres app està acabant amb els recursos del planeta? Hi ha un poder tecnològic i tecnòcrata que és supranacional i que, com a usuaris, ens administra els drets per damunt dels poders polítics que creiem haver votat lliurement? Si l’excés d’informació no és desinformació, sabem de manera fefaent que estem ben informats? La presumpta democratització tecnològica augmenta el poder dels psicòpates? És necessari que l’olla del Lidl ens gravi les converses si el nostre mòbil ja ho fa?

En aquesta nova edició del cicle, volem reflexionar sobre l’ús ètic de la tecnologia i la seva influència sobre les cada cop més precàries democràcia i llibertat.

MATRICULA'T
Per poder matricular-vos d'un curs heu d'autentificar-vos clicant aquí.