“Gens i genealogies. Mites i realitats sobre l'herència” amb Susanna Manrubia
Dj, 03 d'octubre a Aula Magna a les 19:30 h.

El llegat de Darwin va més enllà de la biologia. Processos d’herència anàlegs als que transmeten la memòria biològica operen en el nostre pedigrí cultural. En són exemples els nostres cognoms, l’arbre dels nostres avantpassats o la llengua que parlem, que aparentment ens fan individus únics. Però si comparem els arbres genealògics de dos coetanis trobem que, no gaire enrere en el temps, eren idèntics. Deu ser així també per als gens? Com és d'important el nostre llegat genètic? I el cultural? Fins a quin punt ens condicionen? Revisarem dades sobre les nostres característiques culturals i biològiques per veure si apareixen regularitats i, alhora, desfer alguns mites sobre la rellevància de l'herència.

Susanna Manrubia és investigadora al Centre Nacional de Biotecnologia (CSIC, Madrid), on dirigeix el Grup de Sistemes Evolutius. Formada en la física dels sistemes complexos, s'ha interessat a esbrinar els mecanismes subjacents a l'emergència de regularitats en sistemes biològics i socials. Ha publicat més d'un centenar d'articles i és autora de tres llibres, incloent-hi Gens i genealogies. Sobre la nostra herència cultural i biològica, guardonat amb el XVIII Premi Europeu de Divulgació Científica Estudi General.

ORGANITZA: Càtedra Lluís A. Santaló d'Aplicacions de la Matemàtica de la UdG i Casa de Cultura de Girona

INSCRIPCIÓ: gratuïta (aquí)