Taller de temps de flors
Dissabte de 15:30 a 17:30h _ Inici: 07-04-2018
Casa de Cultura de Girona

Taller “Temps de flors”

Girona, 2018

Títol: Terra
Lloc de realització: Museu de la Terrissa de Quart (Plaça de la vila, nº 2, Quart) www.museuterrissa.cat
Dates i horari: L'horari serà de 16,30h a 18,30h excepte el dia 14 d'abril, que serà de 10,30h a 12,30h

7 d'abril: visita al Museu (obert als pares i mares) i presentació del taller
14 d'abril: taller de torn*
21 d'abril: taller de torn*
28 d'abril: taller d'altres tècniques ceràmiques
5 de maig: taller d'altres tècniques ceràmiques
11 de maig: muntatge a la Casa de Cultura de Girona

*El taller de torn es realitzarà amb terrissaires professionals a l'aula que el museu disposa amb torns i altres materials per a treballar el fang.

El fang és un material que podem utilitzar per crear una infinita varietat de formes. Les tècniques per modelar s'han transmès a través de la història i han acompanyat a aquesta fins als nostres dies. Tot i els avenços tecnològics, continuem utilitzant els primitius atuells com a objectes tant funcionals com decoratius.

D'altra banda, treballar amb fang és estar en contacte amb els elements, no únicament amb la terra sinó també amb l'aigua i l'aire, que són els que acaben regulant la seva plasticitat.

L'element central d'aquest taller serà la terra com a font de vida de les plantes a les quals dóna suport i aliment. Partint de la imatge d'un camp acabat de llaurar, amb la terra humida i transformada, es proposarà als participants utilitzar els diferents mètodes per modelar el fang -a mà, amb el torn i amb motlles- per crear, fins allà on arribi la inspiració i la imaginació, totes les formes possibles. Totes les peces realitzades durant els dies del taller, ja assecades, es disposaran finalment en el terra del hall de la Casa de Cultura de Girona. Simbòlicament, aquesta terra acabada de llaurar per les nostres mans, estarà preparada per acollir les flors que finalment completaran la instal·lació.

Les peces no es couran. Pel nostre propòsit s'utilitzaran les tècniques ceràmiques de modelatge però no tindran la cocció final. D'aquesta manera, quan es reguin les flors, el fang sec, en mullar-se, pot perdre la rigidesa de les formes. Fent d'aquest jardí, un lloc de vida, un ecosistema en constant canvi.

Els objectius del taller són:

• Prendre consciència de la terra com a font de vida i com a matèria prima per a ser transformada des del respecte
  • Conèixer els diferents mètodes per modelar el fang: a mà, amb el torn i amb motlles
  • Disposar les peces en el hall de la Casa de Cultura
  • Escollir les flors i decidir la disposició de les mateixes en la instal·lació

Dirigirant el taller: Servand Solanilla
Dates: 7, 14, 21 i 28 d'abril; 5 i 10 de maig.
Horari: Dissabtes de 15.30 a 17.30h

MATRICULA'T
Per poder matricular-vos d'un curs heu d'autentificar-vos clicant aquí.