Curs d'introducció a la Filosofia catalana
Dt de 19.00 a 21.00h _ Inici: 02-10-2018
Casa de Cultura de Girona

En aquest curs farem un cop d’ull a les obres i el pensament d’autors catalans des de diverses disciplines filosòfiques. No és estrictament cronològic ni tracta tots els autors, més aviat pretén donar una visió global amb algunes anècdotes curioses i afinitats insospitades entre alguns pensadors del nostre país.

1.De la segona a la quarta dimensió. Ramon Llull i Lluís M. Xirinacs

2.La disputa dels ases. Ramon Sibiduda i Anselm Turmeda

3.Els fills catalans de Darwin. Ramon Turró i Pompeu Gener

4.Els àngels de Barcelona. Joan Maragall, Eugeni d'Ors, Francesc Pujols i Josep Pijoan.

5.De la realitat al criteri, de la paranoia a la realitat. Jaume Balmes i Salvador Dalí.

6.L'escola assassinada. Francesc Ferrer.

7.Vindrà el dia en què els catalans ho tindrem tot sabut. Francesc Pujols

8.Les voltes que dona la història! Alexandre Deulofeu i Jaume Vicens Vives.

9.Contra la ben plantada, la dona es planta. Eugeni d'Ors, Adolf Llorenç i Jordana, i M. Aurèlia Capmany.

10.Una filosofia conciliadora. Josep Ferrater Mora.

11.Ser català, una qüestió de formes. Josep Ferrater Mora i Adolf Llorenç i Jordana.

PROFESSORS

Alba González és graduada en Filosofia per la UdG. Actualment cursa el màster de Recerca en Humanitats a la mateixa universitat. El seu treball de final de grau es va centrar en l’estètica i el sistema filosòfic de Francesc Pujols, i avui n’està estudiant i editant l’obra amb la Fundació Francesc Pujols de Martorell.

Max Pérez és graduat en Filosofia per la UdG i màster en Formació de Professorat de Secundària. El seu treball de final de grau sobre la matemàtica de la història d’Alexandre Deulofeu, es va publicar sota el títol Les onades del mar de la història (Brau edicions, 2016). Actualment fa el doctorat estudiant i edita l’obra de  Francesc Pujols de Martorell, a la fundació de l’escriptor i filòsof.

INICI: 8 d’octubre

HORA: Dimarts de 19 h

DURADA: 11 sessions

INSCRIPCIÓ: Gratuïta

ORGANITZA: Càtedra Ferrater Mora de Pensament Contemporani de la UdG i Casa de Cultura

MATRICULA'T
Per poder matricular-vos d'un curs heu d'autentificar-vos clicant aquí.