Un segle XX ple de talent femení
Dilluns a les 19.00 h _ Inici: 21-10-2019
Casa de Cultura de Girona

Si hem batejat el segle XX com el segle de les dones és perquè va ser quan aquestes van fer més aportacions, fins al punt de canviar la fisonomia del món. No sabem quina part del PIB els correspon, però reivindicar la seva feina serveix per construir genealogia femenina i també per recordar que, per molts que hagin estat els intents de dificultar la seva participació, les dones no defalleixen. Ens aproparem a algunes de les que més van excel·lir en camps tan diversos com la poesia, les arts plàstiques o la pedagogia.

M. Àngels Cabré (Barcelona, 1968) ha publicat poesia, narrativa i diversos assaigs sobre dones i cultura com Leer y escribir en femeninoA contracorriente. Escritoras a la intemperie del siglo XXWonderwomen. 35 retratos de mujeres fascinantes, María Luz Morales. Pionera del periodismo i Miralls creuats: Roig/Capmany (Premi Vallverdú d’Assaig). També és coautora de LILA. Història gràfica d’una lluita (2019).

Ha estat docent del Màster Gènere i Comunicació de la UAB i col·labora habitualment en els mitjans de comunicació. Dirigeix l’Observatori Cultural de Gènere, dedicat a impulsar la cultura feta per dones.

MATRICULA'T
Per poder matricular-vos d'un curs heu d'autentificar-vos clicant aquí.